Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum Forum elektroniczne Strona Główna

Forum Forum elektroniczne Strona Główna » Inne » wyzwanie zrobienia ECU w karabinie-nikt nie zrobił, ja chce
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
wyzwanie zrobienia ECU w karabinie-nikt nie zrobił, ja chce
PostWysłany: Pon 0:46, 27 Lip 2009
Ramanujan

 
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


Witam wszystkich,
na forum jestem nowy, to będzie mój pierwszy post;

zwracam się do każdego kto mógłby mi jakoś pomóc, doradzić, powiedzieć jak zrobić... ale po kolei:

obecnie, przerabiam "lekko" pneumatyczną replikę AK74 (karabinek asg. ASG - forma sportu jak paintball) - jest to pneumatyk w którym sprężyna naciągana jest przez silnik. Zmieniałem już wiele w elektryce tego karabinu. Opłaca się to robić samodzielnie, bo ceny oficjalnych części konkurują ze złotem. Najpierw przyszła kolej na wsadzenie tam niskooporowych przewodów, potem wraz ze zmianą aku z 8.4 na 12V zainstalowałem przekaźnik, by nie wypalać dotychczas łączonych mechanicznie styków (zużywały się od iskier). Jestem świeżo po zainstalowaniu tam MOSFET'a który mi nieco uprościł układ. pora na kolejny, największy krok:

Wyzwanie polega na skonstruowaniu układu, który potrafi odmierzać 3 strzały,
tak żeby karabin miał 3 tryby ognia: semi, burst (3 strzały) i auto.

Do kółka zębatego planuje podczepić styk(lub fotobramke), który dawał by 1 impuls / 1 strzał.
NIE WIEM jak zrobić układ, który po naciśnięciu spustu będzie podtrzymywał obwód silnika AŻ do momentu otrzymania 3 impulsów od ukł naliczającego (3 obroty koła zębatego). to jest ta najtrudniejsza dla mnie część.
Ideałem było by żeby po naciśnięciu spustu karabin oddawał na semi 1 strzał, na burscie 3 strzały a na auto działał do puszczenia spustu i stawał po impulsie wystrzału - tak żeby tłok nie zostawał naciągnięty - ale równie dobrze może działać tak długo jak długo trzymany jest spust.

Ostatnia rzecz to zrobienie regulacji obrotów silnika - czym je regulować: poprzez napięcie czy poprzez prąd płynący w obwodzie silnikowym. Co do tego użyć. bo wiem że zwykły potencjometr dawałby duże straty, a tu by mi chodziło o jak najmniejsze. o cyfrowych słyszałem tyle że są, ktoś mi zaproponował taki 6V <-> 12V, myślę że tan przedział jest dobry, ciężko mi stwierdzić bez testów. miejsca na wszystko mam dużo - całą kolbę i pokrywę górną wraz z dyszą gazową AK.. to sporo

Za wszelką pomoc pragnę z góry podziękować, powiem szczerze że to dla mnie nie bez znaczenia. Jeśli możecie mnie nawet jakoś naprowadzić na rozwiązanie - byłbym wdzięczny.

pozdrawiam wszystkich z forum,
Krzysiek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wyzwanie zrobienia ECU w karabinie-nikt nie zrobił, ja chce
  Forum Forum elektroniczne Strona Główna » Inne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin